De Stijl ve "Theo Van Doesburg”


                               De Stijl
     De Stijl, (Felemenkçe okunuşu: IPA /də stɛil/) 1917Hollanda doğumlu sanat akımı. 
    Aslında De Stijl terimi 1917 ve 1931 arası etkisini göstermiş bir grup Hollandalı sanatçının çalışmalarını belirtmek için kullanılır. De Stijl aynı zamanda ressam ve eleştirmen Theo van Doesburg`un yayımladığı grubun teorilerini destekleyen bir derginin de adıdır. Van Doesburg ile birlikte grubun önemli üyeleri arasında ressam Piet     Mondrian ve Bart van der Leck, mimar Gerrit Rietveld ve Jacobus Oud sayılır. Grubun çalışmalarının temelini oluşturan sanatsal felsefe neoplastisizme dayanır.
   De Stijl taraftarları tinsel harmoninin ve düzenin yeni bir ütopik idealinin uğraşındadırlar. Saf bir çalışma ve evrenselliğin savunucuları olarak form ve renkleri basite indirgemişlerdir, eserleri sadece yatay ve dikey çizgiler, siyah ve beyazla birlikte ana renklerden oluşmaktadır.

                           Theo van Doesburg
Gençliği Theo van Doesburg doğdu Christian Emil Marie KÜPPER yılında, 30 Ağustos 1883 tarihinde Utrecht oğlu olarak, Hollanda fotoğrafçı Wilhelm Küpperve Henrietta Catherina Margadant. Oyunculuk ve şarkı kısa bir eğitimin ardından o bir ressam olmaya karar verdi. O hep sonradan ekleme "kamyonet" ekledi onun doğal babası, onun ilk eserler Theo Doesburg ile imzalanan, böylece olmak için üvey babası, Theodorus Doesburg, kabul.
İlk sergisini 1908 yılında oldu. 1912 yılından itibaren, o dergi için yazarak eserleri desteklenmektedir. Kendisi o zaman modern bir ressam olarak kabul olsa da, onun erken çalışmaları Amsterdam izlenimcilerdeki doğrultusunda ve etkilenir Vincent van Gogh tarzı ve konu hem de. Bu aniden okuduktan sonra 1913 yılında değişti Wassily Kandinsky 'nin Rückblicke o 1903-1913 ressam olarak hayatının geri bakar ki,. Onu aklından ziyade gündelik hayatın kaynaklanan resim daha yüksek, daha manevi düzeyde olduğunu fark yaptı ve bu soyutlama bu sadece mantıksal sonucudur. Van Doesburg "Eenheid" hayır bir sanat makalesinde Fütürizm eleştiren olduğu 1912 yılında zaten. Hız taklitçi ifadesi (biçimi ne olursa olsun olabilir: böylece uçak, otomobil, ve) çünkü "127, 9 Kasım 1912 tarihinde, resim karakterine taban tabana zıt olan, yüce kökeni bulunacak iç yaşam ". 6 Kasım 1915 günü, aynı dergide yazdı: "Mondrian hattının önemini anladı hattı neredeyse başlı başına bir sanat eseri haline gelmiştir, algılanan nesnelerin gösterimi tüm önemli iken kimse çalamaz.. beyaz tuval. Her gereksiz satır, her yanlış yerleştirilmiş hattı, saygı veya bakımı olmadan yerleştirilen herhangi bir renk, ", isimli manevi her şeyin-ki bozabilir neredeyse vakur. 
De Stijl 1917-1927 Principal katkıda .
Şapka. Ile otoportre 1906.
Neo-Plastisizm : Kompozisyon VII (Üç güzeller). 1917.
At "Cinébal": Theo van Doesburg tarafından tasarlanan dans salonu / sinemanın bir rekonstrüksiyonu Aubetteyılında Strasbourg'da .
Uluslararası Progressive Sanatçılar Birliği Kongresi Düsseldorf, Mayıs 1922 de düzenledi.

De Stijl hareketi 

1915 yılında (yarım orduda yaptığı iki yıllık hizmet yoluyla), onun için yazdığı bu dergi için bir fuar gözden geçirirken o eserleri ile temas geldi, oldu Piet Mondrian oydu daha sekiz yaş büyüktü, , ve sonra tarafından vardı zaten onun resimleriyle bazı dikkat çekti. Van Doesburg bu resimlerde resim ülküsünü gördüm: gerçekliğin tam bir soyutlama. Yakında anlatımından sonra Van Doesburg Mondrian ile temas var ve birlikte ilgili sanatçılar ile Bart van der Leck , Anthony Kok , Vilmos Huszar ve JJP Oud onlar dergisi kurdu De Stijl 1917 yılında.

De Stijl Teşvik

De Stijl birçok üyeden oluşur rağmen, Van Doesburg Avrupa'da teşvik, hareketin "elçisi" oldu. O taşındı Weimar bir izlenim yapmak için karar verirken, 1922 yılında Bauhaus anapara, Walter Gropius hareketinin etkisini yaymak amacıyla,.
Gropius çağdaş sanat hareketlerinin emirleri pek kabul ederken Doesburg bir Bauhaus usta olmak gerektiğini hissediyorum vermedi. Doesburg sonra Bauhaus binalara yakın kendini yüklü ve yeni fikirler ile ilgilenen okul öğrencileri çekmek başladı Konstrüktivizm . Dadaizm'in , ve De Stijl .

Mondrian ile bölünmüş 

Iletişim birincil yolu mektupla olmasına rağmen Van Doesburg ve Mondrian arasındaki dostluk, bu yıllarda güçlü kaldı. 1923 yılında Van Doesburg taşındıParis birlikte onun daha sonra eşi ile Nelly van Moorsel . Mondrian bir oldu: iki erkek karakter farklılıkları belirgin oldu, çok daha düzenli olarak birbirlerini görmek lazım çünkü içine kapanık van Doesburg daha gösterişli ve iken, abartılı . 1924 sırasında iki adam sonunda aynı yıl (geçici) bölünmüş yol açan, anlaşmazlıkları vardı. Bu bölünme için kesin nedeni sanat tarihçiler arasında çekişme noktası olmuştur, genellikle resimlerinde çizgilerin yönleri konusunda farklı fikirler birincil nedeni olarak isimlendirilmiştir: Doesburg Diagonal'ın dinamik yönleri üzerinde ısrar ise, Mondrian diyagonalleri kabul asla ve gerçekten de onun sanat onu özellikli. Mondrian gibi yine yatay çizgiler korurken tuval, 45 derece döndürüldüğü onun "Baklava" resimlerinde, gibi köşelerinin bazı kavramları, kabul. Son yıllarda ise, bu teori gibi sanat tarihçileri eleştirisini elde Carel Blotkamp bölünme için ana nedeni olarak uzay ve zaman hakkında onların farklı kavramları değinir. Bölünmenin ardından, Van Doesburg onun sanatı için yeni bir konsept başlattı Elementarism çapraz çizgilerle karakterize edildi ve Mondrian'ın ile boy ölçüşecek Neo-plastisizm .
1929 yılında yanlışlıkla Paris'te bir kafede tanıştığımız zaman barışık iki adam. 

Mimarlık, tasarım ve tipografi

Bonset zig-zag.jpg
Van Doesburg dışında boyama ve De Stijl teşvik diğer etkinlikleri vardı: O ile birlikte, sanatçılar için evler tasarımı, mimarlık çabaları Georges Vantongerloo ve Sophie Taeuber-Arp o, Café Aubette için dekorasyon dizayn Strasbourg . Birlikte El Lissitzkyve Kurt Schwitters'ın , Van Doesburg düzenlenen iki kongre Sanat bir International çabalarını öncülük Düsseldorf 1922 yılında ve Weimar. 1919 yılında tasarlanmış bir geometrik inşa alfabe Van Doesburg gibi dijital formda canlandı olmuştur Architype Van Doesburg . Bu yazı ile benzer daha sonra deney bekliyor Kurt Schwitters'ın onun yazı karakterinde Architype Schwitters .1920'lerin ortalarından olarak, Van Doesburg Schwitters'ın ve sanatçı ile birlikte çalıştı Kate Steinitz dahil olmak üzere olağandışı tipografi özellikli çocuk masal kitapları, bir dizi üretmek için Hahnepeter ( Peter Horoz , 1924), Märchen vom Paradies Die ( ve Masallar Cennet , 1924-1925) ve SCHEUCHE Die ( Korkuluk , 1925).
Van Doesburg ile de bir bağlantı tuttu DADA dergi yayıncılık, MECANO altında heteronym IK Bonset (muhtemelen bir anagramıdır "Ben aptal değilim" için "Ik ben Zot", Hollandaca). O da Dada yayınlanan şiir De Stijl aynı isim altında. İkinci takma, Aldo Camini altında, o esinlenerek, anti-felsefi bir nesir yayınlanan İtalyan temsilcisi Metafizik sanat , Carlo Carra . Literatürde bu eser, o ağır aksine bireyciliği (hareketi karşı ve böylece Tachtigers ,gerçekçilik ve psikolojik düşünce). O gerçekliğin bir kolektif deneyim için aradı. Yoğunluk Onun anlayışı ile pek çok ortak vardı Paul van Ostaijen 's anlayışı dynamiek . O eski anlam kelime şerit, ve onlara yeni bir anlam ve ifade gücü vermek istedim. Bunu yaparak, o çalıştı uyandırmak yerine onu anlatan, yeni bir gerçeklik.

Son yıllarda 

Van Doesburg gibi sanat gruplarının aktif kaldı Cercle et Carré , Sanat beton ve Soyutlama-Creation 1931'de kuruldu.  Şubat 1931 sonunda o taşımak zorunda kaldı Davos yılında İsviçre'nin yüzünden azalan sağlık. Van Doesburg iyileşmek vermedi: 7 Mart 1931 tarihinde, o öldü kalp krizi . Ölümünden sonra Nelly van Doesburg De Stijl eski ve yeni üyelerin katkıları ile bir anıt sorunu olarak De Stijl son sayısını yayınladı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ABBASİ DÖNEMİ SANATI

Sümerliler ve Yazının icadı

Yeryüzü Sanatı / Sanatçı "Robert Smithson”